top of page
  • תמונת הסופר/תניר ודל

המרואיין האידאלי

בביצוע סקרים אנו נתקלים במגוון רחב של משיבים. יש מרואיינים שיכולים לענות לסקר בקלות, ויש מרואיינים שיותר קשה להם להשיב לסקר. יש מרואיינים שמעורים מאוד בנושא עליו הם נשאלים, ויש מרואיינים שהנושא כלל אינו מעניין אותם, אך בכל זאת הסכימו להשתתף בסקר.


מטרת חברת הסקרים היא להגיע למקסימום ראיונות במינימום זמן. על אף זאת הסקרים צריכים להיות איכותיים. הראיונות צריכים להתנהל באופן מקצועי ולרכז מקסימום מידע ממי שהשיב להם.


מגוון המרואיינים


יש מרואיינים שאנו נתקלים בהם לאחר שקיבלו שירות. משיבים אלה מתבקשים לענות על סקר שביעות רצון לקוחות. יש מרואיינים שנבחרו בפינצטה, כי הם שייכים לאוכלוסייה כלשהי אותה נדרש לסקור. ישנם מרואיינים שמתבקשים לענות על הסקר בטלפון ויש כאלה באופן פרונטאלי, כסקר פנים אל פנים.


בכל שיטות ראיון, ולכל אוכלוסייה שהיא, בכל סוג של סקר, יש את המרואיינים האידאלים בעייני הסוקרים. לפני כן חשוב להבין, כשמבקשים מאדם להשיב על הסקר, אנחנו לא צריכים שיהיה מומחה בנושא. הוא לא חייב להבין בנושא שעליו הוא משיב. הוא יכול להיות אדם רגיל, עם שימוש רגיל במוצר, ולעתים בסקר אודות מוצר כלשהו אף נראיין אנשים שאינם משתמשים במוצר, על פי הצורך המחקרי.



יוצר:Hrdina.wiki מתוך ויקימדיה


עונים לעניין


עם הסייגים שציינו, מרואיינים אהובים על ידי הסוקרים הם מרואיינים שעונים לעניין. עונים על מה שהם נשאלים, ולא עונים על מה שאינם נשאלים. מרואיינים אהובים הם מרואיינים שמפרטים במקום שיש לפרט (בשאלות הפתוחות), ולא מפרטים בשאלות סגורות שבהן אין צורך לפרט ולהרחיב. למשל, אם מרואיין נשאל בסקר פרונטאלי בסופרמרקט, כמה חטיפים מלוחים בחודש הוא קונה, אין צורך שיספר שהחטיפים נקנים לנכדים, שבאים לבקר את הסבא והסבתא פעם בשבוע ביום שישי, אלא אם יש חופש מבית הספר, ואז הם באים בשבת.


עונים על מה שנשאלו


מרואיינים אהובים הם מרואיינים שמבינים מיד על מה הם נשאלו. מרואיינים שאם הם נשאלו על שביעות רצונם מהשירות שקיבלו אתמול, ורק על אתמול, הם אינם משיבים על השירות שקיבלו בשבוע שעבר.


מרואיינים אהובים הם מרואיינים שהסכימו לענות לסקר. אין זה מובן מאליו שאדם שהתבקש להשיב על סקר ייאות לעשות כן. גם כאשר יש לאותו אדם מעורבות גבוהה בנושא הסקר או אם הוא מרגיש שיש לו אינטרס להשיב לסקר, ולא כל שכן כאשר המרואיין נבחר באופן אקראי לגמרי.

16 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סקר התחבורה הגדול. מעל 100 אלף א.נשים השתתפו...

"סקר התחבורה הגדול" הושק לאחרונה על ידי משרד התחבורה. סקר זה שהושק על ידי משרד התחבורה, נועד לקבל את עמדות הציבור בנוגע לנושאים שונים המתקשרים לתחבורה הציבורית בישראל. כתבנו על כך לאחרונה. נחשפתי לסקר

bottom of page