top of page
  • תמונת הסופר/תניר ודל

סקר התחבורה הגדול. מעל 100 אלף א.נשים השתתפו...

"סקר התחבורה הגדול" הושק לאחרונה על ידי משרד התחבורה. סקר זה שהושק על ידי משרד התחבורה, נועד לקבל את עמדות הציבור בנוגע לנושאים שונים המתקשרים לתחבורה הציבורית בישראל.


כתבנו על כך לאחרונה. נחשפתי לסקר עם השקתו. קישור לסקר הופיע בקבוצות ובדפים העוסקים בקידום התחבורה הציבורית. משרד התחבורה פרסם אף הוא את הסקר בפייסבוק, וציינתי שנתקלתי בו גם בירושלים, כאשר סוקרת שטח פנתה אלי שאשיב עליו.


פולומוס סביב הסקר


הסקר הזה עורר פולמוס בנושא חילוני-דתי לאור הופעת השאלות הבאות:


באיזו מידה תשתמש/י בקווי לילה למקומות הבילוי במידה ויהיו פעילים בכל ימות השבוע?


באיזו מידה תשתמש/י בתחבורה ציבורית לצורך הגעה לשירותים חיונים (דוגמת בית חולים) במהלך סופי שבוע?


קווי לילה הם קווי אוטובוס הפועלים בלילות, כאשר התחבורה הציבורית הסדירה אינה פועלת. הם מוגדרים כקווים שנועדו לספק שירות לקהל המבלים. קווי הלילה בישראל אינם פועלים בשבת (כלומר בשישי בערב), למעט באזור חיפה, בעקבות הסדרים היסטוריים.


על פי סעיף 386א. לתקנות התעבורה משרד התחבורה משרד התחבורה רשאי להעניק רישיון לקו בשבת המשרת נוסעים לבית חולים.


יצא לי לראות טענות של גורמים חילוניים ודתיים, אלו כנגד אלו, על הטיית הסקר. נטען על ידי דתיים שחילונים משתתפים בסקר בהמוניהם, במטרה להראות תמיכה חברתית רחבה בתחבורה ציבורית בשבת.


מנגד נטען בקבוצות חילוניות בפייסבוק, שדתיים משתתפים בסקר בהמוניהם, ואם מזדהים בסקר כחילוני או מסורתי, על מנת להראות שאין תמיכה בתחב"צ בשבת בקרב הציבור החילוני והמסורתי (בסקר ניתן היה להזדהות כחילוני או מסורתי, דתי לאומי וחרדי).


הטיות בסקר


טענות על הטיית הסקר הועלו כאמור על ידי שני הצדדים. בין הטענות, שמשרד התחבורה שולח את הסקר לחילונים בלבד, וטענות על כך שדתיים עונים על הסקר באופן מאורגן. מצד אחד השתתפו בסקר מעל 100,000 משיבים.ות, אך מצד שני, בהקשר לטענות להטייה, זה המחיר של סקר פתוח לכל, ללא קיום של מדגם מייצג.




21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page